U12 - U13 | Soustředění Ostrava

16.08.2021

Ostrava, 15.-20.8.2021

Den 5. - Poslední den

Ráno protahujeme výběh a po snídani už krátce balíme, abychom všechno po obědě stihli. Na posledním dopoledním tréninku ještě ladíme individuální dovednosti v infieldu i outfieldu, svačinu trochu odbýváme, abychom co nejdříve mohli začít s fungo game. Vůbec to nevypadá, že za dvě hodiny končíme a jedeme, všichni trénují na plno a je to vidět i hře.

Rychlý oběd, zabalit všechno vybavení i osobní věci, uklidit a už se pomalu scházíme na odchod. Všechno jsme zvládli překvapivě rychle a tak vycházíme na vlak dříve a máme čas i na zmrzlinu. V 14.44 sedíme v RegioJetu a jedeme přes Brno domů.

Za pět dní jsme zvládli mnoho tréninků, fungo game i zápasů. Zaměřili jsme se především na mentální přípravu, změnu přístupu a myšlení. U mnohých se to povedlo i když třeba jen z části, tak o baseballu budou přemýšlet. Posunuli jsme se dál, ale zdaleka nekončíme, příprava na kvalifikace stále pokračuje.

Velké díky všem trenérům, bez kterých by soustředění nemohlo proběhnout, Eagles Praha za výborný sparing team a Arrows Ostrava za zapůjčení areálu a servis.

Den 4. - Zápas s Ostravou

Ráno a dopoledne je už pro nás rutinou, začínáme výběhem a dopoledním blokem tréninků. Při fungo game hodně mícháme se sestavou a jednotlivými posty, tak abychom vyzkoušeli všechny alternativy.

Po obědě nás čeká zápas s Arrows Ostrava, po dobrém začátku jdeme rychle do vedení, ale postupně nás Arrows rozpalují, což nám se na pálce zdaleka nedaří a bodový rozdíl se zvětšuje ve prospěch Arrows.

Zápas končí dnes brzy a do večeře zbývá ještě hodně času, všichni kluci zůstávají ještě na hřišti a individuálně jdou trénovat to co každý potřebuje - nadhazovači bullpen, catcherové blokování, infield groundbally a někteří jdou pálit do tunelů.

Zítra nás čeká poslední dopolední trénink a po obědě vyrážíme na nádraží. Do Jihlavy přijedeme v 19.33 na hlavní nádraží.

Den 3. - Pokračujeme dál...

Den začínáme ranním výběhem a snídaní. V dopoledním tréninkovém bloku se zaměřujeme na práci v infieldu a outfieldu, snažíme se nachytat co nejvíce míčů a získat tak jistotu při obraně. Po krátké svačině se rozdělujeme a Ježci jdou na fungo game, pořád máme před sebou hodně práce, ale leccos jsme už zvládli a zvládáme.

Po obědě nás čekají opět zápasy - dnes velké trápení na kopci, kterým jsme se prokousávali až do třetí směny. V útoku už začínáme být agresivnější a začínáme nutit soupeře naším baserunningem ke kvalitní hře.

Dny utíkají a zítra nás čeká poslední úplný den a poslední zápasy.

Den 2. - Plán B

Večerní déšť nepřestal ani ráno a hned u snídani je nám jasné, že i když brzy přestane, celé dopoledne budou hřiště nehratelná. Proto aktivujeme plán B - bazén, ve kterém trávíme celé dopoledne. Cestou z bazénu poprvé v životě vidíme veverku :) a když se v poledne vrátíme na oběd, situace vypadá o mnoho optimističtěji a vidíme, že pro odpolední program budou hřiště připravená.

Do odpoledního bloku vkládáme zkrácené tréninky z dopoledne a poté zápasy s Eagles. Pořád se nám nedaří úplně nastartovat a do zápasů přenést vše co potřebujeme, ale čekají nás ještě další zápasy a postupně se to bude zlepšovat.

Den 1. - První tréninky

Ráno ještě před snídaní jdeme na krátký společný výběh. Po snídani krátká teorie a hlavní dopolední tréninkový blok. Trénujeme společně s Eagles a pár hráči Arrows v celkem pěti tréninkových skupinách. Po tomto tréninku následuje samostatný ježčí trénink systému obrany ve fungo game. Úplně se nám nedaří a prostoru ke zlepšení je hodně.

Po obědě máme domluvený zápas proti Eagles. Na kopci postupně střídáme Jirku R., Šimona S. a  Matěje Ž. V obraně děláme několik chyb, ale více nás trápí útok, ve kterém potřebujeme více velkých švihů a více odvahy. Zítra hrajeme odvetu, takže víme s čím pracovat.

Zápas končí akorát když začíná pršet, schováváme se pod tribunou a sledujeme trénink softbalistek. Déšť nakonec vydrží až do večera, proto trénink baserunningu děláme jen teoretický pod tribunou.

Zítra opět náročný den, uvidíme, jestli se nám podaří více přenést získané informace a dovednosti do zápasu.

Den 0. - Příjezd do Ostravy

Soustředění nám začalo náročnou a úmornou cestou do Ostravy, kterou jsme ale zvládli bez potíží a ve výsledku nám celkem utekla, takže jsme ve čtyři hodiny v dobré náladě nakráčeli do baseballového areálu Arrows Ostrava.

Po krátkém rozkoukání a ubytování jsme nelenili a hned začali s prvním tréninkem - jen povídacím a teoretickém, ale o to více důležitém. Celý týden budeme pracovat na tom, abychom klukům trochu změnili myšlení, naučili je o baseballu více přemýšlet a lépe využívat všechno co už za ty roky umí.

V průběhu tréninku se k nám připojil i Áda Kohout a tak v plné sestavě jsme se mohli vydat na večeři. Po večeři jsme si už nechali volno na dovybalení a přípravu na další den.